Stosowanie mieszanki CMA i mrówczanu potasu - ICE & Dust-AWAY na dużych powierzchniach, takich jak drogi, chodniki czy dachy wielkopowierzchniowe, wymaga odpowiednich narzędzi i maszyn, które zapewnią efektywną i równomierną aplikację. Wybór narzędzi zależy od wielkości obszaru, rodzaju nawierzchni oraz specyficznych warunków pogodowych.
1. Ręczne opryskiwacze
- Małe i średnie
Zimą kluczowym aspektem utrzymania bezpieczeństwa na drogach, chodnikach i dachach wielkopowierzchniowych jest zapobieganie oblodzeniu i skuteczne usuwanie śniegu. Mieszanka octanu wapniowo-magnezowego (CMA) i mrówczanu potasu łączy zalety obu związków, umożliwiając skuteczną ochronę w szerokim zakresie temperatur, zwłaszcza przy dużych mrozach. Produkt, taki jak ICE & Dust-AWAY, zapewnia zaawansowaną ochronę powierzchni
Zimowe utrzymanie dróg wymaga stosowania skutecznych metod odladzania, które zapobiegają tworzeniu się niebezpiecznych warunków na drogach i chodnikach. Jednym z najczęściej używanych materiałów w tym celu jest sól drogowa, czyli chlorek sodu (NaCl). W niniejszym artykule przedstawimy technologię jej stosowania, różne metody aplikacji, dawkowanie oraz optymalne warunki działania, aby skutecznie
Zimowe utrzymanie dróg to kluczowy element zapewnienia bezpieczeństwa i efektywności komunikacji podczas trudnych warunków pogodowych. W tym kontekście, wybór odpowiednich środków do odladzania ma znaczący wpływ na koszty operacyjne oraz długoterminową efektywność. W artykule porównamy dwa popularne środki: sól drogową i octan wapniowo-magnezowy (CMA), podkreślając przewagi CMA pod względem ekonomicznym.
Sól drogowa jest powszechnie stosowana w okresie zimowym do zapobiegania oblodzeniu dróg. Jest skutecznym i tanim środkiem, który pozwala zwiększyć bezpieczeństwo na drogach, chodnikach oraz parkingach. Jednak coraz więcej badań wskazuje na to, że jej nadmierne użycie może mieć negatywne konsekwencje dla środowiska. Warto przyjrzeć się bliżej, jak sól drogowa
Według badań przeprowadzonych przez Europejską Agencję Środowiska wśród 10 najbardziej zanieczyszczonych miast Unii Europejskiej aż 7 jest z Polski.
Jednym ze sposobów walki ze smogiem jest zastąpienie konwencjonalnej soli drogowej ekologicznym octanem wapniowo-magnezowym, który nie tylko pozostawia drogi wolne od śliskości, ale również wiąże niebezpieczne dla zdrowia pyły zawieszone.
ICE
Zima zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nią nieuniknione wyzwania związane z niskimi temperaturami i śliskimi drogami.
Przygotowując się na nadchodzące mroźne miesiące, ważne jest, aby wziąć pod uwagę wpływ naszych przygotowań i stosowanych rozwiązań odladzających na środowisko. Jedną z istotnych zmian, jakie możemy wprowadzić, jest wybór środków odladzających.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy istnieją ukryte koszty zimowego utrzymania dróg? Podczas gdy polegamy na tradycyjnej soli do walki z lodem, nasze ukochane drzewa przydrożne płacą za to cenę. Sól drogowa niszczy nie tylko roślinność, ale koroduje również drogi, chodniki i różne elementy infrastruktury, drażni łapy naszych ukochanych zwierząt i
Zgodnie z treścią art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) Prawo budowlane nakłada obowiązek na właściciela lub zarządcę obiektu budowlanego do usuwania zalegającego śniegu na dachu, ponieważ może dojść do przeciążenia
Zimowe utrzymanie dróg
jest wymogiem komunikacyjnym, należy do obowiązków zarządców dróg, obejmuje odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej.
Polega na zagwarantowaniu przejezdności dróg publicznych i bezpiecznego użytkowania w okresie występowania zimowych zjawisk atmosferycznych, których nie sposób przewidzieć, a jedynie można prognozować.
Zarządca, który nie wywiązał się z obowiązku, może być pociągnięty
W ostatnim roku w Polsce można było zauważyć skokowy rozwój energii pozyskiwanej ze słońca. Powstają nie tylko przydomowe mini farmy fotowoltaiczne na użytek prywatny, ale również farmy fotowoltaiczne przemysłowej skali. Wiele przedsiębiorstw w swoich strategiach określiło cel, że do końca 2025 roku staną się neutralne klimatycznie. Osiągając to między innymi
”Czyste powietrze, to jest wyzwanie cywilizacyjne, społeczne, wyzwanie niesłychanie kosztowne. Co ważne, musimy mu podołać jako społeczeństwo”.
Michał Kurtyka - Minister Klimatu i Środowiska
Czystsze powietrze metodą Państw Skandynawskich
„Ciągłe korzystanie z ICE & DUST-AWAY przez miasto Sztokholm podczas sezonów zimowych na około 35 ulicach spowodowało zmniejszenie dziennych średnich PM10
W niniejszym artykule chcielibyśmy zaprezentować Państwu działanie ICE & DUST-AWAY (CMA) niekorozyjnego środka odladzającego.
ICE & DUST-AWAY (CMA) to jedyny na rynku środek odladzający z oznakowaniem ekologicznym Nordic Swan Ecolabel.
ICE & Dust_AWAY (CMA) jest lekką, gotową do użycia cieczą, którą łatwo rozprowadza się przy pomocy rozpylaczy, opryskiwaczy, zraszaczy, polewaczek.
Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badań:
Studies of some measures to reduce road dust emissions from paved roads in Scandinavia Michael Norman, Christer Johansson
Stockholm Environment and Health Administration
Deparment of Applied Environmental Science, Stockholm University